Kedves Rita !
Végére értem ennek a sorozatnak, ami humoros hangvétele mellett azért sok komoly témát is boncolgatott – középpontjában a házasság intézményével.
Persze a környezet nem nevezhető „ általános”-nak, hiszen egy chaebol család ( dinasztia) körül zajlanak az események – még akkor is, ha a négy asszony társadalmi helyzete különböző. Meg kell hagyni, a színészek kiváló „munkát” végeztek – különösen Kang Tae Wook és Song Ji Sun alakítói tetszettek elsősorban. Ők tényleg nagyon profik – az érzelmek megjelenítésében arcjátékuk tökéletes volt. Lee Sang Woo (Kim Hyun Woo alakítója) ezen a téren gyengébb volt – nekem egy kicsit túlságosan „elmélázónak” tűnt – bár tudom, hogy a hölgyeknek biztosan ő tetszett, mert hát ő volt a legkigyúrtabb testű a szereplők között.
No és a negatív figurák között a csúcs az anyós volt – tisztességesen lehetett utálni (időnként megrugdosta volna az ember) – tehát jól adta elő szerepét, jól játszott. Egyébként látszott a szereplőgárdán, hogy gondosan válogatták össze.
A cselekményre térve:
Mivel a házasság volt a fő téma, ezért egy olyan chaebol családot „alkottak” a rendezők, melyben azért nincsenek nagyon elvetemült bűncselekmények – gondolok itt gyilkosságra, vagy arra való felbujtásra. Persze a szolidabbak közül ott volt a sikkasztás, csalás – de hát ezekre szükség volt a konfliktusok csúcsra járatásában.
Lehetett érzékelni, hogy a rendezőknek célja megmutatni: a házastársak közül legalább az egyik a problémák, konfliktusok megoldására törekszik. Ez – ahogy közeledtünk a sorozat végéhez egyre jobban látszott – három esetben. A kivétel Song Ji Hye és Kang Tae Wook házassága – ami meglepő módon szakítással végződik. Számomra nem derült ki, hogy végül is miért nem az újrakezdés lett a megoldás. Lehet, hogy a nézők kívánsága érvényesült ?
Összességében tetszett ez a dorama, gondolom, hogy Koreában is sikere volt. Tudnék még a mai házasságokkal kapcsolatban több mindent írni, de nem untatlak.
Köszönöm Neked Rita, hogy fordításoddal lehetővé tetted, hogy megnézzem azt a sorozatot.
